Turistička regija Jugoistočna Srbija


Prema Strategiji razvoja turizma, ključna tema za marketinško pozicioniranje Jugoistočne Srbije kao turističkog regiona jeste:

„...Još uvek neotkrivena...“



Kreatori Strategije imali su na umu diferenciranje ovog regiona potenciranjem planina, banja i kulturnog nasleđa Jugoistočne Srbije, posebno ističući prirodu, zdravlje, sport i rekreaciju kao osnovne elemente imidža regiona. Aktivnosti  na otvorenom, mir i tišina, mineralni izvori – samo su neki od benefita ovog regiona.


 
  Regioni /
  Klasteri


 
 Ključne teme
 pozicioniranja


 
 Ključni turistički proizvodi 
 za region


 
 Ključne turističke
 destinacije za region 


 Jugoistočna
  Srbija
   ...Još uvek neotkrivena • Ruralni turizam
• Zdravstveni turizam;
• Planine i jezera;
• Specijalni interesi;
• Kružna putovanja;

• Soko banja
• Vlasinsko jezero
• Zaječar
• Niš
• Stara planina



Prema Strategiji razvoja turizma, ključna tema za marketinško pozicioniranje Jugoistočne Srbije kao turističkog regiona jeste:
 


 
 Ključni investicioni projekti regiona
 JUGOISTOČNA SRBIJA



• Projekti turističke infrastrukture i sadržaja slobodnog vremena;
• Vlasinsko jezero;
• Rehabilitacija gradskih hotela;
• Projekat rehabilitacije banja;
• Projekat Stara planina;




Strategija razvoja turizma definiše i turističke proizvode koje treba razvijati u ovom regionu. Proizvodi su definisani prema značaju, odnosno prioritetu:



 POSLOVNI
 TURIZAM: 

Srednji prioritet:
• korporativni sastanci, ostale poslovne  posete

Nizak prioritet:
• podsticaji, konferencije, poslovni sajmovi i izložbe


 KRUŽNE TURE:

Visoki prioritet:
• organizovane ture unutar Srbije,
• individualne ture unutar Srbije
• regionalne (međunarnodne) organizovane ture


 POSEBNI
 INTERESI:

Visoki prioritet:
• blage aktivnosti: lov, ribolov, biciklizam, rečna  ekspedicija, vožnja 4x4, kampovanje;
• grube akitvnosti: planinski biciklizam, vožnja kajakom, kanuom, istraživanja kanjona,
planinarenje i penjanje, istraživanje pećina, cross-countri skijanje, jeep safari;
• aktivnosti vezane za kulturno nasleđe: ture manstira, ture UNESCO, dvorci i trvđave,
arheološka putovanja, gastro interesi

Srednji prioritet:

• jahanje; pešačenje
• paraglajding;

Nizak prioritet:

• posmatranje ptica


 NAUTIKA:

Nizak prioritet:
• ture i razgledanje


 DOGAĐAJI:

Visoki priortitet:
• kultura i umetnost

Srednji proritet:

• zabava

Nizak priotritet:
• sport


 SPA I WELLNESS:
Visoki prioritet:
• medical spa i minereal springs spa;

Srednji prioritet:
• destinaiton spa, resort hotel spa;
 PLANINE I
 JEZERA:

Visoki prioritet:
• zima, proleće, jesen

Srednji prioritet:
• leto;


 RURALNI
 TURIZAM:

Visoki priortiet:
• aktivnosti u prirodi: šetnje;
• aktivnosti vezane za kulturu: ture kulturnog nasleđa, gastro ture:

Srednji prioritet:
• ribolov, jahanje;
• ture religijskog nasleđa

Nizak prioritet:
• vožnja bicikla i posmatranje ptica.



Ključni turistički proizvodi za regionKljučni turistički proizvodi za region